Känner mig nerslagen..



Den här veckan har verkligen inneburit en rejäl rivstart och antagligen även en chock för min kropp. Efter ett såpass "långt" uppehåll känns det rejält i kroppen. Nacken, huvudet, ryggen, armarna, benen.. ja allt som kan värka värker väl. Men det är det värt.


Sats - Shape


Idag var jag på Shape för första gången. Det var riktigt kul, men samtidigt riktigt jobbigt.
Vi började passet med att plocka fram träningsutrustning såsom vikter, hantlar, gummiband, stepbräda och bodybar. Sen gjorde vi övningar med hjälp av dessa redskap hela passet.
Jag fick verkligen lära känna mina svagaste punkter. Axlarna och magen var värst, och det är de jag ska fokusera mest på nu inför sommaren och mitt nuvarande mål.
Målet är hemligt just nu, men det är riktigt bra och jag längtar tills jag är där.

Efter träningen mötte jag upp Madde för en långpromenad runt Årstaviken. 8,5 km gick jag sammanlagt om man räknar sträckan hela vägen från Sats och sen hela vägen hem. Låren var stela som stockar efter att först ha tränat sen gått så långt i kylan.

Innan jag lägger mig ikväll ska jag planera för nästa veckas träning. Men först lite avkoppling med en bio i Heron City.


/ Jeanine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0