Det blir inte alltid som man tänkt sig..


Förväntansfull och tokladdad sprang jag in på Sats Södra Station ikväll för att delta i passet Training for Runners.
Jag checkar in och säger vilket pass jag ska på, och receptionisten tittar undrande på mig.
- Det passet slutar om 15 minuter, säger hon

Jag tror inte det är sant, och ber henne dubbelkolla. Men jo, jag har tagit fel på en timme. Ett pass jag längtat efter! Inte mycket att göra åt, så jag bestämmer mig för att springa på löpbandet en timme istället.
Väl nere i omklädningsrummet kommer jag på att jag ju alltid kan kolla om inte det finns något annat pass, eftersom motivationen är sjukt låg och jag verkligen hade behöv passet jag bokat in.
Bodybalance finns det plats kvar på. Nej tack, tänker jag.
Men receptionisten övertalar mig, och väl inne på passet inser jag efter 10 minuter att det kommer bli tuffare än jag trott. Det var inget meditationspass, som jag alltid trott.


Bodybalance, en mix av Tai Chi, Yoga och Pilates.
Här tränar man styrka, balans och rörlighet till mjuk musik.


Såhär i efterhand är jag glad att jag fick testa ett pass jag aldrig bokat in annars. Men jag kommer aldrig, verkligen aldrig missa en tid igen. Fattar inte hur det gick till, då jag sällan är sen till något. Men men..

Imorgon är en annan dag, och den kommer bli tuff. Ska upp okristligt tidigt!

/ Jeanine




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0